About Us

«Φωκίδα fm»…

Είναι ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός της Φωκίδας,

Ανήκει σε ατομική επιχείρηση και έχει έδρα την Ιτέα – Φωκίδος.

 

Λίγα λόγια για τον σταθμό… και την ιστορία του.

Η ιστορία αρχίζει αρκετά νωρίς,
αρχές τις δεκαετίας του ΄70, από τη νεαρή ηλικία του δημιουργού του ραδιοφωνικού σταθμού «Ράδιο Ιτέα» και μετέπειτα «Φωκίδα fm», που είναι…η «ψυχή» του σταθμού… ακόμα και σήμερα! Το ενδιαφέρον και η αγάπη του προς τον τομέα της επικοινωνίας αλλά και των ηλεκτρονικών υπήρχε από τότε…,    πολύ πριν από την δημιουργία του πρώτου επίσημου ραδιοφωνικού σταθμού της Φωκίδας στα FM το 1988, το οποίο… απλά… επίσημα έλαβε σάρκα και οστά με τη νομιμοποίηση της ιδιωτικής ελεύθερης ραδιοφωνίας.
Η ψυχή του ραδιοφωνικού σταθμού ακούει στο όνομα Γεώργιος Αλεξανδρής.
Μέχρι το έτος 1988 που πάρθηκε η απόφαση το hobby να μπει στην υπηρεσία του κοινού της Φωκίδας επίσημα και νόμιμα, μεσολάβησαν γεγονότα και καταστάσεις… δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούν, αν και η τοπική κοινωνία αποτέλεσε μέρος τους και τα γνωρίζει.
Η αρχή της λειτουργίας του πρώτου επίσημου ραδιοφωνικού σταθμού των FM στη Φωκίδα έγινε τον Δεκέμβριο του 1988 ως «Ράδιο Ιτέα», με μηχανήματα ιδιοκατασκευές και κέντρο εκπομπής την πόλη της Ιτέας.
Ένα χρόνο περίπου μετά, το κέντρο εκπομπής μεταφέρθηκε στο γειτονικό βουνό, θέση «Κατσικάς», για καλύτερη κάλυψη της ευρύτερης περιοχής αλλά και την απομάκρυνση του πομπού μέσα από την κατοικημένη περιοχή.
Δυο μήνες αργότερα ήρθε το πρώτο σοβαρό πλήγμα…(είπαμε πρώτο γιατί ακολούθησαν ακόμη 6… αποτυχημένες οι περισσότερες προσπάθειες), με την αρπαγή (κλέψιμο) του πομπού και των υπολοίπων μηχανημάτων RF από τον χώρο λειτουργίας τους, την στιγμή όπου ο σταθμός είχε γίνει πλέον “Η Φωνή” στην κοινωνία της Φωκίδας και η απρόσκοπτη λειτουργία του αποτελούσε μονόδρομο.
Αυτό έδωσε αλλά μέτρα και σταθμά στη λειτουργία του σταθμού, έγιναν πολλές αλλαγές τόσο στα μηχανήματα RF , τα οποία πλέον αντικαταστάθηκαν με καινούρια, ανήκουν σε γνωστούς οίκους κατασκευής και είναι των απαιτούμενων προδιαγραφών, όσο και στο πρόγραμμα του σταθμού. Όλα ξαφνικά σοβάρεψαν και το hobby πήρε τον δρόμο που απαιτούσε ένα επαγγελματικό ραδιόφωνο.
Το 1992 γίνεται η μεταφορά των εγκαταστάσεων της παραγωγής του προγράμματος, σε χώρο πολύ μεγαλύτερο και πιο άνετο ώστε να καλύπτονται πλέον οι μεγάλες απαιτήσεις που είχαν προκύψει από την λειτουργία του ραδιοφωνικού σταθμού.
Δημιουργήθηκαν, 2 κύρια στούντιο ON AIR, 1 στούντιο εφεδρικό που εξυπηρετούσε τις διαφημιστικές ανάγκες του σταθμού και την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων εκπομπών, πολύ καλός ηχομονωμένος χώρος με την κατάλληλη υποδομή για συνεντεύξεις συνεργαζόμενος με τα 2 κύρια στούντιο, υπήρχε άνετος χώρος για την μεγάλη δισκοθήκη στην οποία έπρεπε να έχει εύκολη πρόσβαση ο μουσικός παραγωγός γιατί στις ζωντανές μουσικές εκπομπές η επιθυμία του ακροατή έπρεπε… αλλά και συνεχίζει να πραγματοποιείται «στη στιγμή» και τέλος ο χώρος υποδοχής, μεγάλος και αυτός μπορούσε να φιλοξενεί άνετα φίλους, ακροατές, συνεργάτες, συνεντευξιαζόμενους και πελάτες.
Η αναβάθμιση έγινε σε επίπεδο παραγωγής εκπομπών αλλά και προσθήκης κέντρων εκπομπής, κάτι που από την αρχή αποτελούσε στόχο για επίτευξη λόγω μη κάλυψης πολύ κοντινών μας περιοχών. Αυτό βέβαια στην συνέχεια μας δημιούργησε προβλήματα και κόστος μη ανταποδοτικό.
Το 1994 έρχεται η αλλαγή του ονόματος    από «Ράδιο Ιτέα» σε «Φωκίδα fm»    διότι ο σταθμός αποτελούσε το κυριότερο μέσω επικοινωνίας    και ενημέρωσης της Φωκίδας και θεωρήσαμε ότι θ άπρεπε να είναι και το όνομα πιο αντιπροσωπευτικό.
Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις συνεντεύξεις όπου… από τα λίγα λεπτά που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός εξελίσσονταν σε ραδιομαραθώνιο με διάρκεια… τρίωρη. Εκπομπές για την πολιτιστική μας κληρονομιά, τις ρίζες μας, την θρησκεία μας, ιατρικά θέματα σε συνεργασία με τον ιατρικό σύλλογο Φωκίδας, καλλιτεχνικά δρώμενα, κινηματογραφικά νέα, παράξενα ανά τον κόσμο, ειδήσεις από την Ελλάδα αλλά και τοπικές ψυχαγωγικές εκπομπές, όλα υπήρχαν… και έβγαιναν στον αέρα ζωντανά . Πραγματικός άθλος.
Τα δεδομένα όμως άρχισαν να αλλάζουν. Η εξέλιξη μας βρήκε «σύμφωνους», η αυτοματοποίηση και οι ευκολίες της τεχνολογίας είχαν μπει και στο δικό μας προγραμματικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Η περίφημη κασέτα και το βινύλιο παραχώρησαν τη θέση τους στα mini disk και τα cd’s, που με την σειρά τους έδωσαν τη σκυτάλη στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπου σε συνδυασμό με την πρόσβαση μέσω διαδικτύου στον κυβερνοχώρο μηδενίζοντας χρόνο και αποστάσεις γίναμε μονάδες της νέας εποχής.
Καταφέραμε τον απλό δέκτη-ακροατή να τον κάνουμε μέλος μιας ακόμα μεγαλύτερης παρέας και να εξασφαλίσουμε ποιοτικά την ακόμα καλύτερη λειτουργία του «Φωκίδα fm». Τα προβλήματα όμως της αναλογικής κάλυψης των περιοχών της Φωκίδας, ήταν και παραμένουν πάρα πολύ μεγάλα, αν αναλογιστούμε ότι μια κεραία που βρίσκεται σε υψόμετρο 1000 μέτρων… που για άλλους θα ήταν ιδανική, για μας είναι αδιάφορο έως μειονέκτημα διότι έχουμε να «διαβούμε» τον Παρνασσό την Γκιόνα τα Βαρδούσια, που οι κορυφές τους φτάνουν τα 2500 μέτρα! … δημιουργώντας “σκιές” στην μετάδοση του σήματος αλλά και πάμπολλες συμβολές από αντανακλάσεις του μεταδιδόμενου σήματος της κεραίας… με αποτέλεσμα τα ξυσίματα…  την μειωμένη κάλυψη… κλπ κλπ…
Η συνέχεια δίνετε από το 1999 σε νέο χώρο «στούντιο»  όπου ηλεκτρονικοί υπολογιστές κυριαρχούν    και εξασφαλίζουν την ακριβή μεθοδική και απρόσκοπτη λειτουργία του σταθμού. Υπάρχει κατεύθυνση “μη ενημερωτικού  μέσου και η μουσική παίζει σε ποσοστό 50-50% μεταξύ ελληνικής και ξένης.  Οι μακρόσυρτες τοπικές δημοσιογραφικές εκπομπές ανήκουν στο παρελθόν και τα τοπικά θέματα καλύπτονται με ολιγόλεπτα τοπικά δελτία καθημερινά. Η γενικότερη κοινωνικοπολιτικοοικονομική ενημέρωση επιτυγχάνεται με τα ανά ώρα μεταδιδόμενα σύντομα δελτία ειδήσεων του σταθμού μας. Αθλητικά, καιρός, μόδα, προτάσεις για weekend αποδράσεις και το αυτοκίνητο καλύπτονται με ένθετα καθημερινά. Υπήρχε συνεργασία-δικτύωση με τον ραδιοσταθμό ΑΝΤ1 απο ενάρξεως της λειτουργίας μας μέχρι τον Απρίλιο του 2010.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΡΑ Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ “ΦΩΚΙΔΑ FM” ΑΚΟΥΓΕΤΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ … ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ… ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΑΣ…!!

 

Σας παραθέτουμαι κάποιες φωτογραφίες που αποτελούν μέρος της ιστορίας του σταθμού.